Informacje o Gminnej Bibliotece Publicznej w Wielkiej Wsi w języku łatwym do czytania – ETR (easy to read)
Biblioteka znajduje się w Szycach, przy Placu Wspólnoty 1.
W tym samym miejscu, co Urząd Gminy.
Biblioteka jest publiczna.
Publiczna znaczy, że jest dla każdego.
Każdy może tu wejść i za darmo skorzystać.
W bibliotece jest dużo nowych książek.
Masz dużo książek do wyboru o różnej tematyce.
Biblioteka chce, aby każdy mógł czytać i jak najwięcej osób chciało czytać książki.
Co możesz zrobić w bibliotece:
– Możesz wypożyczyć książki, audiobooki (czyli książki do słuchania, ktoś czyta a Ty słuchasz), gazety i gry planszowe.
Wypożyczyć to znaczy, że możesz coś zabrać do domu, ale potem musisz to oddać.
– Możesz skorzystać z czytelni.
Czytelnia to miejsce w bibliotece, w którym możesz na miejscu poczytać książkę lub gazetę.
– Możesz skorzystać z Internetu oraz komputera.
Biblioteka ma swój katalog on-line.
Katalog to lista wszystkich książek, które są w bibliotece.
Katalog on-line oznacza, że każdy może przez Internet poszukać konkretnej książki.
W katalogu szukasz książki na różne sposoby: po tytule książki, po nazwisku autora, na konkretny temat.
Przez katalog możesz z domu zamówić książkę i odebrać ją w bibliotece.
Pracownicy biblioteki chętne pomagają każdemu, kto chce skorzystać z biblioteki.
W bibliotece organizujemy:
● spotkania z pisarzami
● zajęcia z przedszkolakami
● zajęcia dla dzieci ze szkół
● warsztaty dotyczące różnych tematów
● spotkania Dyskusyjnych Klubów Książki dla dorosłych i młodzieży
INFORMACJA
Jeśli chcesz się skontaktować z naszą biblioteką w Szycach możesz:
- napisać pismo i wysłać je na adres:
Gminna Biblioteka Publiczna w Wielkiej Wsi, Plac Wspólnoty 1, 32-085 Szyce - możesz wysłać e-mail na adres: biblioteka@wielka-wies.pl
- możesz zadzwonić telefonem na numer telefonu: 12 419 16 87
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Budynek główny biblioteki w Szycach przy Placu Wspólnoty 1 jest dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Przed budynkiem jest parking. Na parkingu jest miejsce dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne oraz korytarze są odpowiednio szerokie dla osób poruszających się na wózkach.
W bibliotece jest pętla indukcyjna. Jest to urządzenie pomagające osobom z aparatami słuchowymi lepiej słyszeć.
Blisko wejścia znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Do biblioteki można wejść z psem asystującym.
FILIA BIBLIOTEKI
Biblioteka ma filię biblioteczną w Bęble przy ulicy Krakowskiej 68
Filia to mały oddział biblioteki w innym miejscu.
W filii bibliotecznej w Bęble możesz zrobić to samo co w bibliotece głównej.
Jeśli chcesz się skontaktować z filią biblioteczną w Bęble możesz:
możesz wysłać e-mail na adres: bibliotekabeblo@wielka-wies.pl
możesz zadzwonić telefonem na numer telefonu: 12 268 35 35
